Kolumna z przykładów w Power Query
Zagadnienie tworzenia kolumny z przykładów w Power Query omówimy na podstawie przykładowych danych z Rysunku 1.
Zadaniem tego polecenia jest wyciąganie danych z różnych kolumn. Nasz przykład polega na przekształceniu danych z kolumn i stworzeniu na ich podstawie adresów e-mail. Potrzebujemy pierwszej litery imienia oraz nazwiska, następnie chcemy dołożyć końcówkę firmowej domeny.
W pierwszym kroku musimy przesłać nasze dane do Power Query. W tym celu wybieramy polecenie Z tabeli/zakresu (punkt 2 na Rysunku 2) z karty Dane (punkt 1).
Otworzy się edytor zapytań Power Query z wczytaną tabelą Pracownicy (Rysunek 3).
Funkcja Kolumna z przykładów (punkt 2 na Rysunku 4) znajduje się na karcie Dodaj kolumnę (punkt 1). Po rozwinięciu tej funkcji możemy wybrać, czy nową kolumnę chcemy stworzyć na podstawie wszystkich kolumn, czy też zaznaczonej.
W większości sytuacji nie ma potrzeby rozwijać tego polecenia, bo po wybraniu Kolumny z przykładów Power Query stworzy nową kolumnę i da możliwość odznaczenia niepotrzebnych kolumn za pomocą odpowiedniego checkboxa (Rysunek 5).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.