Jakość i centralizacja danych a poprawność raportowania
Problem: W naszym przedsiębiorstwie funkcjonuje model tworzenia raportów „na chybcika”: szef potrzebuje na już jakieś skomplikowane zestawienie, jutro jest termin wysłania raportu do nadzoru i pospolite ruszenie generuje różne analizy. W proces tworzenia raportów są zaangażowane liczne osoby odrywane raz w miesiącu od swoich normalnych obowiązków i robiące ad hoc różne zestawienia. Osoby te używają w tym celu przeróżnych, zazwyczaj oprogramowanych przez siebie makr w Excelu, ściągając dane z różnych podsystemów lub od innych osób. Często kilka osób wykonuje tę samą lub podobną pracę. Innymi słowy, wiarygodność raportów i zestawień, na podstawie których są podejmowane decyzje biznesowe, może być trudna do zaakceptowania. Proszę o wypowiedź praktyka/konsultanta potwierdzającą czy jesteśmy w tym względzie odosobnionym przypadkiem. Proszę również o kilka praktycznych rad, jak można sobie z tym problemem poradzić.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.