Jak z danych wycisnąć informacje, czyli o tym, jak Business Intelligence zmienia handel
Pierwsza zasada handlu? Klient ma zawsze rację. Jak jednak mamy się dowiedzieć, czego ten klient chce, oczekuje, jakie są jego „racje”, co zrobić, żeby był zadowolony? To nie jest przecież łatwe. Zapotrzebowanie i preferencje klientów cały czas się zmieniają, jeśli nie z powodu czynników zewnętrznych i trendów, to spowodowane naturalnymi zmianami, którym podlegają konsumenci. Mamy więc szereg wyzwań: gromadzenie przekrojowych, aktualnych danych z rynku, wykorzystanie danych dotyczących organizacji oraz wszystkich firm współpracujących, uporządkowanie informacji i stworzenie algorytmów, które pomogą organizacjom lepiej zrozumieć klientów i rynek.
Tutaj pojawia się Business Intelligence – narzędzie do analizy firm i otoczenia, dające potrzebne wyniki. W skrócie, jest to potężne oprogramowanie, które pobiera i przetwarza dane, dając różnego rodzaju informacje oraz wnioski. Jego głównym celem jest wsparcie decyzji biznesowych, a także wykazanie newralgicznych miejsc, które wymagają działania. Dzisiejsze narzędzia do analizy biznesowej pozwalają firmom wykorzystywać dane nie tylko do przewidywania bieżącej sprzedaży, ale także do dostrzegania przyszłego potencjału, trendów i zrozumienia potrzeb klientów na wielu poziomach.
Jednak warto zaznaczyć, że sama analityka BI nie wystarczy – powinna być ona integralną częścią ogólnej strategii firmy. Od wytworzenia produktu, po sprzedaż, marketing, dane z rynku itd. – analiza biznesowa może obejmować wszystkie istotne dla efektywności firmy obszary.
Co możemy dzięki BI otrzymać?
- Przetworzenie dużej ilości danych oraz ich eksplorację.
- Wizualizacje analizy danych – czyli czytelną prezentację informacji, jakimi dysponujemy.
- Raportowanie – pewność, że organizacja ma dobre wyniki finansowe, ma kluczowe znaczenie. Narzędzia BI do raportowania zbierają informacje z całej firmy i je przetwarzają, dostarczając raporty umożliwiające podjęcie optymalnych i szybkich decyzji biznesowych.
- Analitykę predykcyjną – czyli modele dotyczące przyszłości. Jak, bez kosztów, możemy sprawdzić, czy dana strategia zadziała? Dzięki modelom BI możemy przeprowadzić symulacje, które mogą być wsparciem procesów decyzyjnych. BI pozwala na racjonalne przewidywanie nadchodzących trendów i zachowań klientów, mających wpływ na przyszły rozwój organizacji.
- Informacje o otoczeniu biznesowym.
- Informacje wspierające zarządzanie pracą ludzi, na podstawie którego można zoptymalizować proces zarządczy w firmie.
- Analitykę przygotowaną na różne narzędzia, również mobilne.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.