ITIL - Information Technology Infrastructure Library jako kodeks postępowania w firmach z branży IT
Powszechna informatyzacja stała się czymś naturalnym i oczywistym. Branża usług informatycznych wciąż rośnie, wprowadza innowacje i coraz bardziej uzależnia od siebie procesy biznesowe. Przedsiębiorstwa nie są już w stanie uciec od tak zwanego IT. Uzależnienie organizacji od technologii teleinformatycznych wymusza na nich świadome i konsekwentne zarządzanie nimi w celu optymalizacji poziomu otrzymywanych i świadczonych usług IT oraz pełną świadomość dotyczącą dostępnych limitów i kosztów z tym związanych.
Tradycyjne podejście do zarządzania (planowanie – koordynowanie – motywowanie – kontrolowanie) nie nadąża za dynamiką zmian, które przynosi branża usług teleinformatycznych. Ponadto wyzwaniami stają się złożoność oraz technologiczne powiązania pomiędzy usługami IT, na których polega organizacja. Rynek nie znosi próżni, a potrzeba jest matką wynalazku – przedsiębiorstwa na całym świecie podejmują się najlepszych praktyk w zarządzaniu usługami IT, próbując z większymi lub mniejszymi sukcesami wdrożyć u siebie rozwiązania oparte na ITIL.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.