5 najczęstszych cyberataków e-commerce
Nieustanny postęp w transformacji cyfrowej i przedłużający się okres pandemii powodują, że usługi konsumenckie przenoszą się głównie do kanałów online’owych, a tym samym to one są kluczowe w budowaniu lojalności klientów oraz rozpoznawalności marki.
Marki sprzedażowe są częściej narażone na straty powodowane przez działania cyberkryminalistów, którzy wdrażają schematy przejmowania kont celem dokonywania oszustw. Wraz ze wzrostem liczby transakcji rośnie pole podatności na atak.
Tylko tegoroczna sprzedaż e-commerce w sezonie świąteczno-noworocznym miała wzrosnąć do 859 mld dolarów. Dla wielu podmiotów był to okres budowania większości rocznych przychodów. Niemniej przychody e-commerce w innych okresach także rosną. Dlatego bardzo ważne jest, aby witryny biznesowe działały płynnie i dla zweryfikowanych klientów. Firmy muszą zabezpieczać swoją e-działalność przed cyberprzestępcami, aby zapewnić bezpieczne oraz bezbłędne cyfrowe wrażenia konsumentów.
Zwróćmy uwagę, że każdego dnia zgłaszanych jest ponad milion skradzionych danych uwierzytelniających w chwili, gdy podziemne przestępcze swoje działania już uprzemysłowiło. Automatyzacja, złośliwe boty i ataki odręczne narażają użytkowników i firmy na oszustwa, co doprowadziło do 65% wzrostu liczby udanych prób oszustwa w latach 2019-2020.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.