Czy rozwiązania IT mogą wspierać analizy strategiczne w firmie
Wspominana analiza potencjału strategicznego ma na celu określenie szans firmy na rynku, przewidzenie potencjalnych zagrożeń ze strony konkurencji i oszacowanie potencjału przedsiębiorstwa, dzięki któremu zdoła ono osiągnąć przewagę nad rywalami w swojej branży lub wyjście poza branżę na nowe rynki.
Mając na uwadze coraz krótsze cykle życia produktów i usług, zmiany zachowań klientów, a przede wszystkim łatwy dostęp do informacji i niemal błyskawiczną komunikację na świecie – kluczowym czynnikiem staje się czas.
Dla kadry zarządzającej, która odpowiada za realizację strategii firmy, niezwykle istotne jest szybkie i elastyczne modelowanie biznesowe połączone z analizami wariantowości. W takich działaniach wsparciem są narzędzia informatyczne, bez których nie byłoby możliwe dokonywanie analiz i symulacji.
Analiza strategiczna w firmie
Strategia jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania firmą, a przede wszystkim wyznacza kierunek działań dla pracowników i alokacji zasobów. Dzięki dobrej strategii wiele firm zawdzięcza swój sukces, a co najmniej równie wiele niepowodzeń można wyjaśnić strategicznymi błędami w zarządzaniu. Głównym celem analizy strategicznej jest z jednej strony ocena aktualnie realizowanej przez przedsiębiorstwo strategii, z drugiej strony zaś wytyczenie możliwych kierunków dalszej działalności, w związku z zaobserwowanymi zmianami w bliższym i dalszym otoczeniu.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.