Czy rozwiązania IT mogą wspierać analizy strategiczne w firmie

Współczesne przedsiębiorstwo, aby móc myśleć o przetrwaniu i dalszym funkcjonowaniu na rynku, musi nie tylko wypracować zysk, ale również być stale konkurencyjne. Przez konkurencyjność rozumie się obecnie wsłuchiwanie się w głosy klientów, podążanie za ich zachowaniami, perfekcyjną i intuicyjną obsługę klientów, ale przede wszystkim kreowanie nowych produktów, których nie posiada w ofercie konkurencja, a klienci za moment” będą chcieli mieć. Pierwszym krokiem umożliwiającym takie działanie jest analiza potencjału strategicznego.
INFO_14_28.jpg

Wspominana analiza potencjału strategicznego ma na celu określenie szans firmy na rynku, przewidzenie potencjalnych zagrożeń ze strony konkurencji i oszacowanie potencjału przedsiębiorstwa, dzięki któremu zdoła ono osiągnąć przewagę nad rywalami w swojej branży lub wyjście poza branżę na nowe rynki.

Mając na uwadze coraz krótsze cykle życia produktów i usług, zmiany zachowań klientów, a przede wszystkim łatwy dostęp do informacji i niemal błyskawiczną komunikację na świecie – kluczowym czynnikiem staje się czas.

Dla kadry zarządzającej, która odpowiada za realizację strategii firmy, niezwykle istotne jest szybkie i elastyczne modelowanie biznesowe połączone z analizami wariantowości. W takich działaniach wsparciem są narzędzia informatyczne, bez których nie byłoby możliwe dokonywanie analiz i symulacji.

Analiza strategiczna w firmie

Strategia jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania firmą, a przede wszystkim wyznacza kierunek działań dla pracowników i alokacji zasobów. Dzięki dobrej strategii wiele firm zawdzięcza swój sukces, a co najmniej równie wiele niepowodzeń można wyjaśnić strategicznymi błędami w zarządzaniu. Głównym celem analizy strategicznej jest z jednej strony ocena aktualnie realizowanej przez przedsiębiorstwo strategii, z drugiej strony zaś wytyczenie możliwych kierunków dalszej działalności, w związku z zaobserwowanymi zmianami w bliższym i dalszym otoczeniu.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.