Monitoring mediów wsparciem w relacjach inwestorskich
Chyba nikt w dzisiejszych czasach nie ma wątpliwości, że dostęp do wiedzy stanowi najwyższą wartość. Dostęp do narzędzi, które umożliwiają uzyskanie precyzyjnych informacji na temat spółki, jej otoczenia oraz kluczowych dla firmy czy instytucji osób to podstawa funkcjonowania w biznesie.
Istotny jest czas – możliwość otrzymania wyselekcjonowanych informacji w krótkim czasie, skierowanych bezpośrednio do zainteresowanych nimi osób. Na rynku istnieje wiele rozwiązań, dzięki którym można mieć kontrolę nad prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi z interesariuszami oraz inwestorami. Do takich narzędzi należą monitoring mediów i analizy medialne.
Aby zapewnić sobie przetrwanie na rynku, być konkurencyjnym i oferować produkty lub usługi dostosowane do oczekiwań klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych – warto nie tylko precyzyjnie zaplanować działania komunikacyjne, ale także sprawdzić ich efektywność. Dotyczy to także relacji inwestorskich oraz istotnego narzędzia w zarządzaniu firmą. Zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu jest zależne od świadomego budowania relacji inwestorskich, a w efekcie od komunikacji z rynkiem.
Relacje inwestorskie
Wszystkie firmy notowane na parkiecie mają obowiązek komunikowania się z interesariuszami, co jest uregulowane określonymi przepisami. Muszą ujawniać informacje związane z nowymi inwestycjami, projektami, znaczącymi umowami, sprzedażą lub nabyciem aktywów czy kluczowymi osobami w zarządach tych spółek, nie wspominając już o cyklicznych sprawozdaniach finansowych. Kwestia rozszerzenia zakresu działań komunikacyjnych jest indywidualną sprawą każdej firmy, zależną od przyjętej strategii (czasem jej braku), a także od standardów. Z punktu widzenia inwestora korzystne jest, kiedy firma stara się być aktywna i publikuje nieco więcej informacji na swój temat niż narzucone minimum. Warto jednak zaznaczyć, że dobre relacje inwestorskie to także, albo przede wszystkim, rzetelne informowanie nie tylko o pozytywnych sprawach związanych z funkcjonowaniem firmy, ale również o tych negatywnych, gdy tylko się pojawią. Takie podejście świadczy o profesjonalizmie interesariuszy, a także o chęci budowania długoterminowej strategii w odniesieniu do akcjonariuszy i otoczenia biznesowego.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.