Centra odpowiedzialności w świecie projektów
Kierownicy projektów, sponsorzy, dyrektorzy portfeli lub programów projektów oraz personel biur projektów wykonują pracę, której charakter często bywa źródłem konfliktów z controllerami finansowymi i księgowymi. Zarzewiem sporów są przede wszystkim duże odchylenia wykonania od planów. Jednym ze źródeł problemów jest niewłaściwy moment rejestracji projektu w księgach oraz nieprawidłowe powołanie budżetu projektu w kontekście pozostałych budżetów organizacji. Problemy kumulują się w przypadku powołania struktury wieloprojektowej. W rezultacie kreowane są de facto centra odpowiedzialności z nieokreśloną definicją, najczęściej słabo pasujące do reszty centrów odpowiedzialności czy, szerzej, zasad controllingu operacyjnego w organizacji. Nadto doświadczenia z bardziej przewidywalnego świata procesów prowadzą na manowce.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.