Analiza danych sprzedażowych i tworzenie dashboardów w Tableau
Przedsiębiorstwo handlowe posiada ponad trzyletnią historię sprzedaży. Firma zajmuje się sprzedażą materiałów i akcesoriów biurowych. Kadra kierownicza oraz zarząd firmy podjęły decyzję o konieczności monitorowania w czasie rzeczywistym kluczowych informacji związanych z działalnością operacyjną organizacji. Dzięki wdrożeniu narzędzia do wizualnej analizy danych Tableau organizacja zyskała możliwość szybkiej budowy operacyjnego kokpitu (dashboardu) sprzedaży, a co za tym idzie, możliwość monitorowania rentowności poszczególnych produktów czy transakcji oraz ich wpływu na wynik finansowy.
Danymi wejściowymi dla naszego raportu jest baza danych systemu transakcyjnego organizacji (może być ona oparta na dowolnym popularnym systemie bazodanowym). Łączenie narzędzia Tableau ze źródłem danych odbywa się w czasie rzeczywistym, aby zawsze dysponować aktualnymi informacjami (Rysunek 1).
W naszym przypadku skorzystamy z bazy demonstracyjnej Sample – Superstore preinstalowanej w każdej wersji narzędzia Tableau Desktop.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.