Analityka biznesowa wsparta komputerowo to Twój sonar nawigacyjny na morzu decyzji biznesowych

Współczesna nawigacja morska, zwłaszcza dla dużych jednostek poruszających się po nieznanych wodach, nie może obyć się bez sonaru. To on, używając długich, średnich lub krótkich fal dźwiękowych wysyłanych pod wodą, namierza ruchome i statyczne obiekty, mierzy głębokość i wykorzystuje pozyskane dane, by pomóc nawigatorowi bezpiecznie i szybko dotrzeć do celu. Takim sonarem nawigacyjnym dla zarządzających dużymi organizacjami jest analityka biznesowa wsparta komputerowo. Można oczywiście podejmować wiążące decyzje biznesowe bez jej wsparcia, jednak ryzyko rozbicia się o rafę rośnie, a szanse na dopłynięcie do celu najkrótszą z możliwych dróg spadają w sposób istotny.

INFO_08_20.jpg

Analityka biznesowa to nic innego jak gwarancja stałego dostępu do rzetelnej informacji dla osób decyzyjnych w danym przedsiębiorstwie. Informacje te mogą dotyczyć aktualnej sytuacji i zauważalnych trendów, stanowiąc podpowiedź, jak działać, by zwiększyć zyski i jak najlepiej wykorzystywać dostępne zasoby i biznesowe możliwości.

Wielu ekspertów doprecyzowuje, że analityka biznesowa to połączenie oprogramowania i wiedzy branżowej, dostarczonych firmom w postaci pakietu gotowych rozwiązań wspierających decyzje zarządcze. Pozwala ona na to, by decyzje operacyjne i strategiczne opierać na faktach, które poddane filtrom mogą być kwalifikowane jako odstępstwo od normy, albo trend – powtarzające się zjawisko. To rozróżnienie jest bardzo ważne. Jeśli nie mamy komputerowego narzędzia analitycznego, łatwo możemy dać się zwieść wyjątkowo jaskrawym, odbiegającym od normy przypadkom i zakwalifikować je jako coś powszechnego. Dla przykładu: jednorazowa strata w konkretnym dziale nie musi oznaczać, że dział ten źle funkcjonuje. Dopiero uzyskanie informacji, że podobne straty się powtarzają i układają w pewną tendencję, może świadczyć o tym, że mamy do czynienia ze zjawiskiem wymagającym zastosowania środków zaradczych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.