Doręczenia elektroniczne
Od 1 lipca 2021 r. wejdzie w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych. Wprowadza ona prymat doręczenia elektronicznego nad doręczeniem papierowym, co oznacza, że w pierwszej kolejności ma być realizowane doręczenie w formie elektronicznej, a dopiero gdy to nie będzie możliwe, doręczenie będzie realizowane w postaci tradycyjnego pisma w postaci papierowej. Ostatecznym celem ustawodawcy jest zastąpienie obiegu dokumentów w formie papierowej obiegiem dokumentów w formie elektronicznej. Adresy do doręczeń elektronicznych będą gromadzone w bazie adresów elektronicznych, obsługiwanej przez ministra do spraw informatyzacji. Ustawa o doręczeniach elektronicznych wprowadza liczne zmiany w ustawach regulujących kontakty pomiędzy urzędami a obywatelami, w tym w Ordynacji podatkowej.
Przypisy / Źródła
- Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych – Dz.U. z 2020 r. poz. 2320