Controlling i Rachunkowość Zarządcza w 2018 r.

W 2018 r. magazyn „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” będzie poruszał wiele ciekawych zagadnień z dziedziny księgowości, controllingu, finansów, rachunkowości zarządczej i narzędzi używanych w controllingu. W każdym numerze stałe miejsce znajdą tematy z dziedzin: rachunkowości dla controllingu, controllingu kosztów i procesów, KPI w zarządzaniu, Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, controllingu marketingu i sprzedaży. Materiały będą opierały się na case studies z codziennego funkcjonowania organizacji.

Główna tematyka poszczególnych numerów w nadchodzącym roku to:

  • 01/2018 – Sprawozdawczość zarządcza a księgowa – różnice, podobieństwa. Sprawozdawczość statusowa i zarządcza. Różnice pomiędzy zarządczym i księgowym rachunkiem zysków i strat.
  • 02/2018 – Controlling procesów – w jaki sposób zidentyfikować najważniejsze procesy w organizacji. Jak zbudować mapę procesów w przedsiębiorstwie?
  • 03/2018 – Wdrażanie controllingu w przedsiębiorstwie – dobre praktyki. Przeszkody do pokonania w procesie wdrożenia controllingu w jednostce.
  • 04/2018 – Outsourcing funkcji księgowych, finansowych, kadrowych i controllingowych – plusy i minusy outsourcingu usług finansowych i controllingowych.
  • 05/2018 – Lean controlling i inne obszary w przedsiębiorstwie poddane idei lean – lean czy kaizen? Czy lean ma zastosowanie w controllingu? Controller nadzorcą systemu lean w przedsiębiorstwie.
  • 06/2018 – Obsługa klienta – jak mierzyć efekty? Rola controllingu w procesie obsługi klienta. Jak mierzyć i poprawiać procesy obsługowe w przedsiębiorstwie?
  • 07/2018 – Raportowanie w przedsiębiorstwie – rola informacji zarządczej w przedsiębiorstwie. Przykłady wdrożeń systemu informacji zarządczej.
  • 08/2018 – Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Master budget w przedsiębiorstwie usługowym i produkcyjnym. Przełożenie planu sprzedażowego na budżet produkcyjny.
  • 09/2018 – KPI – na wskaźnikach firma stoi. Przegląd kluczowych KPI w poszczególnych obszarach działania organizacji. Jakie wskaźniki efektywności wybrać do BSC?
  • 10/2018 – Controlling działań marketingowych – jak policzyć zwrot? Controlling działań marketingowych w kanałach SEM. W jaki sposób zmierzyć efekty wydatków na działania PR?
  • 11/2018 – Planowanie inwestycji. Podejście wynikowe i płynnościowe przy tworzeniu planu inwestycji. Czym jest CTO i na czym polega?
  • 12/2018 – Wizualizacja informacji zarządczej. Narzędzia wizualizacji informacji zarządczej w przedsiębiorstwie. Rosnące znacznie wizualizacji w systemie raportowania.

W 2018 r. co miesiąc każdy z czytelników znajdzie coś interesującego dla siebie.

Zapraszamy do lektury!

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.