Zrównoważona karta wyników w firmie usługowej
Z założenia przedsiębiorstwa funkcjonują w celu maksymalizacji zysku, jednak nie jest to jedyny powód ich istnienia. Określenie fundamentalnych motywów bytu organizacji nazywamy jej misją. Jest to zestaw najważniejszych wartości, poprzez które firma wpływa na otoczenie i na życie swoich klientów oraz pracowników.
Jak przełożyć misję na działanie firmy?
Misja przedsiębiorstwa ma często abstrakcyjny charakter i z punktu widzenia pracowników nie przekłada się bezpośrednio na zrozumiałe i wymierne zadania, które są realizowane w toku codziennego funkcjonowania firmy. Zatrudnieni ludzie powinni jednak wiedzieć w jakim stopniu ich praca przyczynia się do osiągania celów strategicznych całego przedsiębiorstwa. Potrzebują oni zatem wymiernych i jednoznacznych wytycznych określających, na jakich działaniach powinni się koncentrować oraz jak ocenia się ich dokonania. Narzędziem umożliwiającym przełożenie misji oraz wynikającej z niej długoterminowej strategii firmy na konkretne cele i mierniki jest zrównoważona karta wyników.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.