Zastosowanie analizy due diligence w marketingu
Analiza due diligence na gruncie praktyki biznesowej jest metodą służącą do pogłębionej oceny projektu. Umożliwia zweryfikowanie, czy projekt spełnia kluczowe założenia jego interesariuszy, ze szczególnym naciskiem na potrzeby inwestorów. W obszarze marketingu dostarcza informacji na temat rynkowego potencjału strategii biznesowej oraz pozwala na ocenę poziomu ryzyka związanego z realizacją strategii marketingowej. Jej efektem jest kompleksowa ocena podstawowych funkcji marketingowych, zarówno tych o charakterze planistycznym, jak i operacyjnym.
Wymiary analizy due diligence w marketingu
Ocena funkcji marketingu ma charakter złożony i powinna uwzględniać szereg czynników wynikających z wewnętrznych (endogenicznych) uwarunkowań panujących w organizacji, jak i czynników zewnętrznych (egzogenicznych), wynikających z sytuacji gospodarki, modeli konsumpcyjnych, jak również działań podejmowanych przez konkurencję. Informacjami wyjściowymi, niezbędnymi do sporządzenia analizy due diligence w marketingu, są m.in.:
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.