Mapa strategii, jako wytyczanie drogi do realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
Strategia wyraża długoterminowe cele jednostki gospodarczej, odpowiadające głównym kierunkom działania organizacji, a także klasyfikuje alokację zasobów niezbędnych do realizacji założonych celów.
Strategia to dobór środków i metod do osiągnięcia założonego celu. Strategia jest jakościową koncepcją przyszłości przedsiębiorstwa.
Strategia angażuje wszystkie szczeble hierarchii organizacyjnej oraz określa charakter i sposób, w jaki organizacja zamierza zaspokajać społeczne, ekonomiczne i pozaekonomiczne oczekiwania wszystkich grup interesariuszy2.
Aktualnie gospodarka i podmioty gospodarcze funkcjonują w bardzo złożonej rzeczywistości. Strategia dla organizacji jest więc czymś, co ma fundamentalny wpływ na sukces lub porażkę przedsiębiorstwa.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.