Analiza etapów oraz cel wdrażania rachunku kosztów działań
W opracowaniu prezentujemy koncepcję rachunku kosztów działań (Activity Based Costing, ABC). Przechodzimy przez kolejne jego etapy, bazując na przykładzie instytucji finansowej. Dla instytucji tej opisywana metoda jest podstawą do analizy kosztów. Głównymi zadaniami wdrażanego rachunku kosztów są:
1) określenie tzw. obiektów kosztowych, czyli grup produktów, które podlegają wycenie,
2) określenie segmentów klientów i kanałów dystrybucji,
3) wyodrębnienie ogólnych i częściowych działań wykonywanych przez personel w centrali oraz w wybranych jednostkach (wraz z określeniem nośników kosztowych, które pomogły w bieżącej wycenie działań i ich alokacji na obiekty kosztowe).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.