IPO Jak przygotować prospekt emisyjny?
IPO to skrót angielskiego pojęcia initial public offering, co oznacza wprowadzenie spółki na rynek giełdowy. Jest to proces zazwyczaj kilkumiesięczny i wymaga ścisłej współpracy ze strony samej spółki, doradców prawnych, domu maklerskiego oraz biegłych. Wiąże się z tym konieczność przygotowania prospektu emisyjnego, zatwierdzanego następnie przez KNF.
Motywy, dla których wprowadza się spółki na giełdę, mogą być różne. Najczęściej chodzi o pozyskanie środków na poszerzenie działalności, łatwiejszy i tańszy dostęp do kapitału w przyszłości lub o zapewnienie właścicielom możliwości szybkiej sprzedaży udziałów. W dalszej kolejności może chodzić o poprawę wizerunku spółki, rozpoznawalności samej spółki oraz jej produktów, przejęcie innych spółek lub biznesów, pozyskanie lub zatrzymanie pracowników albo uzyskanie rynkowej wyceny spółki.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.